Wervingscampagne

Stadion Uitzenden is één van de grotere uitzendorganisaties in Limburg met vestigingen in Venlo, Roermond, Kerkrade en Sittard. Het bedrijf heeft flexwerkers voor in de bouw, het groen, administratie, logistiek, techniek en de schoonmaak. Met de kernwaarden humor, no-nonsense en betrouwbaarheid is Stadion Uitzenden onderscheidend in de markt van uitzendorganisaties.

Uitdaging

Stadion Uitzenden bestaat in 2017 maar liefst 10 jaar. Daarom werd er samen met ons een plan van aanpak opgesteld om te werken aan de eigen naamsbekendheid. Met name gericht op flexwerkers en opdrachtgevers was het de bedoeling op een verhoogde top of mind gedachte te creëeren. Aan ons de vraag om met een passend voorstel te komen.

Oplossing

Gelet op het grote aantal contactmomenten dat wij in 2017 wilden inzetten gericht op zowel flexwerkers als op opdrachtgevers was het belangrijk om te kiezen voor een juiste spreiding. Daarbij was het communiceren van de nieuwe website het eerste contactmoment, waarna er nog twee wervingscampagnes werden ingezet. Qua boodschap werd er door geborduurd op de nieuwe stijl die wij voor Stadion Uitzenden mochten verzorgen. Daarbij wordt gebruik gemaakt van de payoff "Werk beleef je". Dit zinspeelt op het feit dat werk meer is dan je salaris verdienen en weer naar huis. Door te kiezen voor een omnichannel aanpak m.b.t. de inzet van middelen zorgden we ervoor dat we op meerdere momenten zichtbaar zouden zijn. Denk hierbij aan de inzet van driehoeksborden, advertenties, social advertising, Google Display Advertising en Retargeting. Het resultaat van de drie campagnes was een duidelijk meetbare verhoogde naamsbekendheid en significante stijging in het aantal bezoekers van de website.