Social Marketing

Waterschap Peel en Maasvallei is een professionele waterpartner in Noord- en Midden Limburg voor veilige dijken, droge voeten, voldoende en schoon water.

Uitdaging

Op woensdag 18 maart 2015 werden de waterschapsverkiezingen gehouden in 22 Nederlandse waterschappen, gelijktijdig met de verkiezingen voor Provinciale Staten. Het was zaak om in aanloop naar deze verkiezingen zoveel mogelijk mensen uit Midden- en Noord-Limburg te bereiken en kenbaar te maken dat ze maar liefst 2x een stem dienden uit te brengen.

Oplossing

Om ook de jongere generatie te bereiken, werd geadviseerd om een eigen Facebookpagina, een Twitteraccount en een Youtubekanaal aan te maken, deze te optimaliseren voor zoekmachines en specifiek voor Facebook een advertentiecampagne te starten in combinatie met het plaatsen van video’s over het Waterschap. Via deze advertentiecampagne werden over een periode van 2 weken meer dan 260.000 mensen bereikt, grotendeels jongeren. Uiteindelijk was de opkomst voor de verkiezingen in Midden- en Noord-Limburg hoger dan verwacht.

Klant:
Waterschap Peel & Maasvallei
Tag:
online marketing
Werkzaamheden:
strategy