Huisstijl

Bij Bikestyle Mohren & Slangen zorgen de medewerkers ervoor dat u zich direct thuis voelt in een prachtige winkel van 600 m2 met 3 etages die vol staan met mooie fietsen en accessoires. Door de jarenlange ervaring kunnen de medewerkers zich prima verplaatsen in de wensen van zowel de recreatieve als de sportieve fietser, wat garant staat voor een uitermate deskundig advies.

Uitdaging

Vanwege een naamswijziging van Profile Mohren naar Bikestyle Mohren & Slangen was de klant op zoek naar een nieuw logo met bijbehorende huisstijl. Belangrijk was dat de bekende vertrouwde kwaliteit ook in het nieuwe logo werd verwerkt.

Oplossing

Een nieuwe naam, dezelfde vertrouwde kwaliteit. Dit stond centraal bij de uiteindelijke uitwerking van het logo en de huisstijl van Bikestyle. Er werd gekozen voor een logo in de kleuren taupe en blauwgroen. Deze kleuren zorgden voor het onderscheidende vermogen in combinatie met de vorm. Het logo is gemaakt in de vorm van de schakel van een fietsketting. De schakel die zorgt voor de verbinding tussen elementen. Deze huisstijl werd doorgetrokken in een bijpassende huisstijl waarbij de kleuren taupe en blauwgroen werden aangehouden. Ook werd op de visitekaartjes gebruik gemaakt van fotografie met daar overheen een kleurenfilter.