Google Adwords

Euroscoop bioscopen is één van de grootste filmhuizen van Nederland met altijd een groot en nieuw aanbod aan actuele films. De Euroscoop kenmerkt zichzelf door de speciale studententarieven op de dinsdagavond én de versgemaakte popcorn.

Uitdaging

Vanuit de Euroscoop kregen wij de vraag om Nederlandse bezoekers in de regio Sittard-Geleen naar de Euroscoop Maasmechelen te trekken. De Euroscoop stond open voor alle verschillende mogelijke vormen van marketing.

Oplossing

Om de relevante doelgroep te bereiken, adviseerden wij de inzet van Google Adwords. Door de betaalde advertenties van Google in te zetten, konden wij gericht targeten op locatie en zoekwoorden. Het zijn immers de consumenten die in Google op zoek gaan naar het filmprogramma en de bioscopen die deze films aanbieden. Door middels Google Adwords bovenaan de zoekresultaten aanwezig te zijn, vergroten we het aantal bezoekers naar de website. Met een gemiddeld aantal kliks van 500 en meer dan 4.000 vertoningen, mag er gesproken worden van een succesvolle campagne (CTR-score is hoger dan 7%). Als gevolg hiervan zijn ook campagnes voor Euroscoop Lanaken, Euroscoop Maastricht en Euroscoop Tilburg gestart. Op dit moment worden er gemiddeld meer dan 7.000 kliks en meer dan 24.000 vertoningen gerealiseerd per maand. Een meer dan succesvolle campagne met een CTR-score van maar liefst 29%! Wij verzorgen de inrichting, monitoring en rapportage per maand.