Campagne 16/17

Roda JC Kerkrade is de betaald voetbalclub uit Limburg die actief is op het hoogste niveau in Nederland. Roda JC Kerkrade wordt ook wel liefkozend ‘koempels’ genoemd, als duidelijke verwijzing naar het mijnwerkersverleden van de club. Met twee bekerwinsten in 1997 en 2000, diverse Europese topwedstrijden en een 2e plaats in 1995 op het CV mag er met trots gesproken worden over ‘De Trots van het Zuiden.’

Uitdaging

Aan het einde van ieder seizoen overweegt iedere voetbalsupporter opnieuw of hij/zij zijn of haar seizoenkaart opnieuw gaat verlengen. Roda JC Kerkrade voert om die reden iedere zomer een grote seizoenkaart campagne om supporters te enthousiasmeren een seizoenkaart aan te schaffen of te verlengen. Wij kregen de vraag een concept te bedenken voor een nieuwe campagne.

Oplossing

Wij verzorgden een concept waarbij alle doelgroepen die bij Roda JC Kerkrade op de tribunes zitten, worden aangesproken. Bij Roda JC staat de clubliefde, het familiegevoel en de beleving centraal. In tegenstelling tot andere Eredivisieclubs worden om die reden niet alleen spelers van Roda JC gebruikt, maar ook een vader met zijn zoon, een fanatieke supporter alsook een vrouwelijke supporter. Hierdoor ontstaat er een wij-gevoel. Samen zijn we Roda JC Kerkrade. Oftewel in het Limburgs dialect: “Vier zunt Roda!” Een gevoel van saamhorigheid dat wordt versterkt door een beeld waarbij de modellen stoer in de camera kijken en waarbij door middel van een donkere belichting en regenfilter gezorgd wordt voor een aantrekkelijk beeld. Dit campagnebeeld werd toegepast in advertenties, busabri’s, social media, website, online bannering en LED-schermen.

Klant:
Roda JC Kerkrade
Tag:
campaigns
Werkzaamheden:
strategy