1/2 seizoenkaart

Roda JC Kerkrade is de betaald voetbalclub uit Limburg die actief is op het hoogste niveau in Nederland. Roda JC Kerkrade wordt ook wel liefkozend ‘koempels’ genoemd, als duidelijke verwijzing naar het mijnwerkersverleden van de club. Met twee bekerwinsten in 1997 en 2000, diverse Europese topwedstrijden en een 2e plaats in 1995 op het CV mag er met trots gesproken worden over ‘De Trots van het Zuiden.’

Uitdaging

Iedere winterstop start Roda JC Kerkrade een 1/2 seizoenkaartcampagne om voor het restant van de competitie een seizoenkaart te verkopen aan supporters. Voor een gunstig tarief kunnen zij dan de resterende thuiswedstrijden aanwezig zijn. Daarbij is de boodschap van onderscheidend karakter. Het gaat immers om meer dan alleen "pak een halve seizoenkaart". Wij werden gevraagd om het campagnebeeld en de uitwerkingen te verzorgen.

Oplossing

Voorafgaand aan het voetbalseizoen 2016/2017 hebben wij gekozen voor een uitstraling die passie, vechtlust en teamgeest uitstraalt. Kernwaarden waar ook mijnwerkers symbool voor stonden. Op een subtiele wijze laten we zo de clubcultuur terugkomen in een campagnebeeld. Voor het campagnebeeld voor de halve seizoenkaart verzorgden wij de fotografie van de twee exponenten uit de eigen jeugd en regio Daryl Werker en Mitchel Paulissen. Zij schreeuwen op een passionele wijze naar de camera al wijzende op hun shirt en seizoenkaart. Je bent welhaast gek als je geen halve seizoenkaart pakt. Daarnaast straalt het 'trots' op het shirt en op Roda JC Kerkrade uit. Vooral gelet op het feit dat de campagne draait om het krijgen van een gratis shirt bij afname van een halve seizoenkaart voegt het wijzen op het shirt extra power toe.

Klant:
Roda JC Kerkrade
Tag:
campaigns
Werkzaamheden:
concept