Barco Escape

Euroscoop bioscopen is één van de grootste filmhuizen van Nederland met altijd een groot en nieuw aanbod aan actuele films. De Euroscoop kenmerkt zichzelf door de speciale studententarieven op de dinsdagavond én de versgemaakte popcorn.

Uitdaging

Film beleven op niet 1, maar 3 schermen! Dat is Barco Escape in een notendop. Sinds juli 2016 kunnen filmliefhebbers in Limburg en Noord-Brabant genieten van deze revolutionaire techniek. Door middel van 3 digitale projectoren en 3 grote schermen kun je een film beleven alsof je er middenin zit. De eerste film die bij Euroscoop Maastricht en Euroscoop Tilburg te zien is in Barco Escape is Star Trek Beyond. Wij werden gevraagd een campagne uit te werken om Barco Escape kenbaar te maken bij het grote publiek.

Oplossing

De doelgroep van Euroscoop is breed, van studenten tot families en van jonge stelletjes tot ouderen. Hoe zorgen we ervoor dat we deze doelgroep aanspreken en overtuigen om naar de Euroscoop te komen om Barco Escape met eigen ogen te komen bekijken? Wij adviseerden een online marketing campagne op basis van een gerichte targeting. Onder meer een Youtube reclamespot werd gemaakt die getoond werd voorafgaand, tussen en na video gerelateerd aan films (lees: trailers, reviews, etc). Aan deze Youtube advertising campagne koppelden wij een retargeting campagne. In deze retargeting campagne werden internetbanners getoond in het Google Display Netwerk. Ook werd een gerichte Facebook Advertising campagne ingezet, gekoppeld aan Youtube advertising en Retargeting. De resultaten waren indrukwekkend. Met een uitkijkpercentage op Youtube van 24% mag er gesproken worden van een hoge score. Uiteindelijk zagen meer dan 2 miljoen Nederlanders de Barco Escape spot, wat zorgde voor meer dan 5.000 kliks naar de website. Via Facebook zagen meer dan 500.000 Nederlanders de Barco Escape visuals, wat weer zorgde voor meer dan 2.000 kliks naar de website. Verder verzorgden wij posters, presentatietemplates en social visuals.