40 dagen nee

Roda JC Kerkrade is de betaald voetbalclub uit Limburg die actief is op het hoogste niveau in Nederland. Roda JC Kerkrade wordt ook wel liefkozend ‘koempels’ genoemd, als duidelijke verwijzing naar het mijnwerkersverleden van de club. Met twee bekerwinsten in 1997 en 2000, diverse Europese topwedstrijden en een 2e plaats in 1995 op het CV mag er met trots gesproken worden over ‘De Trots van het Zuiden.’

Uitdaging

In samenwerking met Vincere Verslavingszorg organiseerde Roda JC Kerkrade een grote "40 dagen nee" campagne. Probeer eens 40 dagen zonder alcohol te leven en ontdek wat het doet met je gezondheid en geheugen. Wij werden gevraagd om hier een campagnebeeld voor te verzorgen.

Oplossing

Bij het uitwerken van een campagnebeeld hielden wij de uitstraling en kernwaarden van Roda JC Kerkrade in het achterhoofd. Zoals zo vaak gezegd is Roda JC Kerkrade een echte mijnwerkersclub. Het symbool van mijnwerkers is de hamer en beitel gekruist. Dit kan door personen gesymboliseerd worden door een kruis te vormen met armen. Dit idee voerden wij verder door, door de 5 hoofdpersonen in deze campagne in dezelfde stijl te fotograferen als het corporate beeld van Roda JC Kerkrade. Dus met druppeltjes water op het hoofd, armen gekruist en gepassioneerd in beeld. De armen over elkaar symboliseren niet alleen hamer en beitel, maar ook een schild. Een schild dat je beschermt tegen alcohol. Een campagnebeeld was geboren.

Klant:
Roda JC Kerkrade
Tag:
campaigns
Werkzaamheden:
concept